Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα. Στο 2022 - 80 χρόνια και κάτι, μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Περπατάμε δίπλα δίπλα με την τεχνολογία. Με κινητά και υπολογιστές και έξυπνες τηλεοράσεις που συνδέονται όλα στο διαδίκτυο. Και που οφείλονται όλα αυτά τα θαυμαστά; Εν μέρει οφείλονται σε ένα αφανή ήρωα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου που ονομάζεται Άλαν Τιούιρνγκ. Κεντρίστηκε η περιέργεια σας; Το ίδιο και η δική μας!
Οπότε επιβαλλόταν να παρακολουθήσουμε τη σχεδόν καθημερινά sold out παράσταση «Η μηχανή του Τιούρινγκ» με πρωταγωνιστή τον Ορφέα Αυγουστίδη, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.
1954
Βρισκόμαστε στο 1954. Αφηγητής μας ο ίδιος ο Άλαν. Κάνει μια καταγραφή τη ζωής του στο μαγνητόφωνο του. Τα παιδικά του χρόνια, το σχολείο, η αγάπη του για τον φίλο του τον Κρίστοφερ. Ο έρωτας του για την κρυπτογραφία, ο πόλεμος και η κατασκευή του πρώτου «υπολογιστικού» μηχανήματος. Το σπάσιμο εν τέλει του κρυπτογραφικού κώδικα των Γερμανών, του επονομαζόμενου μηχανήματος «Enigma». Η μετέπειτα ζωή του και η ομοφυλοφιλία. Η διαφορετικότητα του τον οδηγεί τελικά να κριθεί ένοχος και να καταδικαστεί σε ορμονική θεραπεία, η οποία οδηγεί τελικά στην διφορούμενη αυτοκτονία του στα 42 του χρόνια.
Ένα σκοτεινό παραμύθι - μια οδυνηρή ανάσα
Το έργο είναι μονόλογος. Μα όσο και να σε τρομάζει η λέξη αυτή αγαπητέ θεατή, μην ανησυχείς! Στην περίπτωση μας δεν μιλάμε για έναν απλό, κοινό μονόλογο. Το φάσμα της υποκριτικής ικανότητας του Ορφέα Αυγουστίδη είναι αξιοθαύμαστο, μιλάμε για ολόκληρο θίασο στο πρόσωπο ενός ηθοποιού! Το εύρος των συναισθημάτων που περνάει στον θεατή είναι αδύνατο να περιγραφεί. Ο κύριος Αυγουστίδης μας έχει σίγουρα αποδείξει το ταλέντο του στην τηλεόραση επανειλημμένα, μα το θέατρο είναι σίγουρα ο χώρος που του ταιριάζει όσο κανένας άλλος.
Η σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου είναι βαθιά προσωπική και αγγίζει την ψυχή. Σαν να βρίσκεται στο αυτί σου και να σου ψιθυρίζει αυτό το σκοτεινό παραμύθι. Η μουσική της Μαρίζας Ρίζου και τα σκηνικά της Όλγας Μπρούμα δένουν όμορφα ολοκληρώνοντας την μαγευτική αυτή παράσταση.
Το ρολόι δεν το κοιτάς ούτε μια φορά. Η παράσταση αρχίζει και τελειώνει με μια ανάσα. Με μια οδυνηρή ανάσα γιατί η ιστορία της οποίας γινόμαστε μάρτυρες περιέχει πολύ πόνο.
Ο Άλαν Τιούρινγκ ήταν ένας άνθρωπος εξαιρετικά ευφυής, ο οποίος είχε μια πολύ δύσκολη ζωή απλά επειδή ήταν διαφορετικός
Ο σεξουαλικός του προσανατολισμός ήταν τελικά σημαντικότερος από την ιδιοφυία του και τη συμβολή του στην διάσωση εκατομμυρίων ζωών. Η ίδια του η πατρίδα δεν τον ευχαρίστησε ποτέ όσο ήταν εν ζωή για το έργο του, μα τον οδήγησε στο θάνατο του.
Το όνομα του δεν έγινε ποτέ γνωστό, καθώς τα αρχεία του πολέμου ήταν απόρρητα. Το 2009, πάνω από 50 χρόνια μετά το τέλος του πολέμου, τα αρχεία άνοιξαν εν τέλει και του απευθύνθηκε επίσημη συγγνώμη από την βρετανική κυβέρνηση. Το 2013 του απονεμήθηκε το royal pardon και έγινε η αναγνώριση των υπηρεσιών του από την ίδια τη βασίλισσα της Αγγλίας.
Νέο Θέατρο Βασιλάκου
Προφήτου Δανιήλ 3 και Πλαταιών, Κεραμεικός
Τηλ. 2121042777
Τετάρτη & Κυριακή στις 20:00
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Συντελεστές
Σενάριο: Benoit Soles // Σκηνοθεσία - Διασκευή: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος // Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος // Σκηνικά - Κοστούμια: Όλγα Μπρούμα // Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος // Μουσική: Μαρίζα Ρίζου // Βοηθός Σκηνοθέτη: Θάλεια Γρίβα // Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή // Trailers: Άκης Πολύζος
Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης | Email: kokolakispr@yahoo.gr & kokolakispr@gmail.com // Διεύθυνση Παραγωγής: Χρηστίνα Νιάρου
Παραγωγή: Μιχάλης Αδάμ, Prime entertainment
Comments