Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Σεπτεμβρίου 2024, όπου «η τέχνη και το θέρος συναντώνται», είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιώς την παράσταση «Διάλεξε τον θάνατό σου, αγάπη μου».
Την πολυαγαπημένη, αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά παρουσίασε στο λαμπερό αυτό θέατρο, με θέα το Πειραϊκό λιμάνι, ένας «εκρηκτικός» θίασος, με σημεία αναφοράς τη διασκευή και τη σκηνοθεσία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα.
Η κωμωδία αυτή, που βασίζεται στο «Διπλό Παιχνίδι» του Τομά, μας αφηγείται την ιστορία της Φρανσουάζ Κορμπάν, μιας πάμπλουτης κληρονόμου, που κατοικεί σε ένα χωριό της Μασσαλίας με τον κατά πολύ νεότερό της σύζυγο, Πωλ, και την οικονόμο της, Αντέλ. Οι ομηρικοί καβγάδες της με τον Πωλ, οι απρόσμενες επισκέψεις της Βαρόνης Σαρντονί στην οικία τους και ένας τρομακτικός μασκοφόρος, που συχνά βλέπει η Φρανσουάζ το βράδυ έξω από το σπίτι, δημιουργούν μια ιστορία μεγάλου μυστηρίου, που συνοδεύεται από αλλεπάλληλες, «αιματηρές» ανατροπές.
Διασκευάζοντας το κείμενο και σκηνοθετώντας την παράσταση, οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας κατόρθωσαν με επιτυχία να αναδείξουν τόσο τις κωμικές, όσο και τις μυστηριώδεις εκφάνσεις του έργου, προκαλώντας το κοινό να απολαύσει έναν τολμηρό συνδυασμό γέλιου και αδρεναλίνης. Η εύστοχή τους προσέγγιση, συνδυαστικά με τη σκηνογραφία της Αθανασίας Σμαραγδή και τα κοστούμια της Έβελυν Σιούπη, δημιούργησε ένα κλίμα, απόλυτα ταιριαστό με την αισθητική μιας γνήσια κλασικής, αστυνομικής κωμωδίας. Μάλιστα, μνεία οφείλουμε να δώσουμε στον φωτισμό του Αλέκου Αναστασίου, ο οποίος επιτυχημένα ενίσχυσε τη συναισθηματική ένταση των κύριων σημείων του έργου.
Η Κάτια Δανδουλάκη, μέσω της προσεγμένα λιτής, αλλά και ευφυούς ερμηνείας της, μετέφερε στους θεατές με αξιοθαύμαστη αμεσότητα τους προβληματισμούς της ηρωίδας της, Φρανσουάζ. Μάλιστα, διακρινόταν από μοναδικά στοιχεία σαρκασμού και χιούμορ, που την κατέστησαν το λιγότερο απολαυστική στις πιο κωμικές, θεατρικές πράξεις.
Ενσαρκώνοντας τη γεμάτη μυστικά οικονόμο της Φρανσουάζ, Αντέλ, η Άννα - Μαρία Παπαχαραλάμπους τόνισε τη μυστηριώδη υπόσταση του ρόλου, ο οποίος σταδιακά και κλιμακωτά φανερώνει πλευρές του χαρακτήρα του, που διατηρούσε κρυφές. Είναι γεγονός ότι η ηθοποιός κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού να φθάσει στην αλήθεια.
Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, χάρη στην εξαιρετική κινησιολογία και εκφραστικότητά της, απέδωσε την αλλόκοτη Βαρόνη Σαρντονί με αυθεντικότητα και πλήρη, κωμική διάθεση, στην οποία, ωστόσο, ενυπύρχε ένα υπαινικτικό και μυστηριώδες ύφος, που διασαφήνισε την πολυπλοκότητα του ρόλου και διήγειρε την περιέργεια των θεατών.
Στον ρόλο του Πωλ Κορμπάν, ο Γιώργος Γεροντιδάκης «σμίλευσε» μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα ερμηνεία, η οποία προέβαλε τη συνθετότητα του χαρακτήρα αυτού, που τον βίαιο, χειριστικό και σκοτεινό του εαυτό καλύπτει επιτυχώς με το «προφίλ» ενός ευυπόληπτου, συγκαταβατικού συζύγου. Ο ηθοποιός «ακροβατούσε», ανάμεσα σε αυτά τα αμφίρροπα στοιχεία, με αποτέλεσμα ο Πωλ να ερμηνευθεί με «καθαρότητα» και υποκριτική μαεστρία.
Ο Πάνος Σταθακόπουλος αποτέλεσε την κωμική παρουσία του έργου, που ώθησε το κοινό σε αβίαστο, ατέλειωτο γέλιο. Ως ο αστυνομικός Ρομπέρ Τομά, κρίθηκε σαρωτικός, διά μέσου του κωμικού του εκτοπίσματος, που «διάνθισε» το χιουμοριστικό ύφος της ιστορίας.
Συνολικά, το θεατρόφιλο κοινό είναι γεγονός ότι παρακολούθησε μια άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία να διατυπώνεται από την παράσταση με τρόπο γνήσιο και συμβατό με το έργο. Κάθε θεατής έφυγε από το όμορφο, Βεάκειο Θέατρο, έχοντας βιώσει ένα θέαμα εξαίρετου χιούμορ και αγωνίας, που τον άφησε, αδιαμφισβήτητα, ικανοποιημένο.
Για να μάθετε περισσότερα για το μεγάλη ιστορία και τις εξαιρετικές δράσεις του Βεάκειου Θεάτρου Πειραιώς, αλλά και για το πρόγραμμα του Πολιτιστικού του Σεπτέμβρη, πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους:
Comments