top of page

Review: «Οκτώ Γυναίκες» | Η απόλυτη, αστυνομική κωμωδία του 20ού αιώνα στη σύγχρονη εποχή, με ύφος ''φρεσκάδας'' & πρωτοτυπίας

Έγινε ενημέρωση: 15 Ιουλ


Παρευρεθήκαμε στην πρεμιέρα της παράστασης «Οκτώ Γυναίκες», που θα περιοδεύσει φέτος το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Η αστυνομική κωμωδία του Ρομπέρ Τομά κλήθηκε να προσφέρει στο κοινό έναν ακαταμάχητο συνδυασμό μυστηριώδους διάθεσης και γέλιου, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Χρήστου Σουγάρη.

Με αφορμή την καθιερωμένη, οικογενειακή τους συνάντηση, επτά γυναίκες συγκεντρώνονται στην ίδια οικία. Η ανάλαφρη διάθεση, όμως, αυτής της ημέρας διακόπτεται βίαια, όταν ανακαλύπτουν τη δολοφονία του Μαρσέλ, του άνδρα οικογενειάρχη, που τις ένωνε. Οι σοκαριστικές αποκαλύψεις, τα μεγάλα μυστικά, οι αντιπαλότητες και η απρόσμενη επίσκεψη μιας όγδοης γυναίκας θα φέρουν τα άνω κάτω. Η δολοφόνος βρίσκεται ανάμεσά τους και είναι όλες τους ύποπτες.
Οκτώ Γυναίκες θεατρική παράσταση

Ο σκηνοθέτης, Χρήστος Σουγάρης (με βοηθό τη Σύλια Κόη), κατάφερε να αναδείξει τους κεντρικούς άξονες του σπουδαίου αυτού έργου, προσδίδοντάς τους μια «φρέσκια» πνοή. Άξιο επαίνου κρίθηκε το ευφυές εύρημα με την κάμερα, που ακολουθούσε τις ηρωίδες επί σκηνής. Έτσι, οι θεατές, παρακολούθησαν διεξοδικά τις αντιδράσεις των ηρωίδων στις εκάστοτε ανατροπές της πλοκής, γεγονός που αύξησε την αδρεναλίνη τους και το ενδιαφέρον τους να επεξεργαστούν τις πιθανότητες ενοχής της κάθε ύποπτης.


Αναφορικά με τη σκηνογραφία, η Ελένη Μανωλοπούλου (με βοηθό την Έμιλυ Κουκουτσάκη), μέσω της πολύπλοκης γεωμετρίας των σκηνικών, αποτύπωσε τη συνθετότητα της ιστορίας των οκτώ γυναικών και των μεταξύ τους σχέσεων. 

Η προαναφερόμενη επωμίστηκε, επιπρόσθετα, και τον τομέα της ενδυματολογίας, πετυχαίνοντας την απόδοση του ύφους κάθε ρόλου ξεχωριστά, μέσω των έντονων χρωμάτων και των ιδιόμορφων πατρόν των κοστουμιών.

Οκτώ Γυναίκες θεατρική παράσταση

Η μουσική του «RSN» διακρίθηκε από μοντέρνα και πρωτότυπα στοιχεία, που διάνθισαν την παράσταση με ένταση και βάθος. Χρειάζεται, βέβαια, να δοθεί ιδιαίτερη μνεία για τη σύνθεση τραγουδιών, ειδικά σχεδιασμένα, για να ερμηνευθούν από τον κάθε ρόλο ξεχωριστά. Συνδυαστικά, μάλιστα, και με τους εύστοχους στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου, το κοινό απόλαυσε την κάθε ηρωίδα να τραγουδά ελεύθερα για τον εαυτό της, σαν να το καλούσε να εισέλθει στο εσωτερικό των βαθύτερών της σκέψεων.


Η αξιοσέβαστη συμβολή των 8 ταλαντούχων ηθοποιών


Η Υρώ Μανέ, ενσαρκώνοντας τη σύζυγο του δολοφονημένου Μαρσέλ, Γκαμπί, κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού με το άριστο, κωμικό της εκτόπισμα.

Η Γιώτα Φέστα υποδύθηκε με επιδέξιο και εύστοχο τρόπο την επιστήθια οικονόμο της οικίας, Σανέλ, μέσω της σωματικής κίνησης και της εκφραστικότητάς της.

Η Τάνια Τρύπη, ως η μυστηριώδης αδελφή του Μαρσέλ, Πιερέτ, εμφορούνταν από εκρηκτικό «ταμπεραμέντο» και σαρκαστικό ύφος, που ανταποκρίνονταν απόλυτα στις ανάγκες του ρόλου.

Αναλαμβάνοντας τον ρόλο της μεγάλης κόρης του Μαρσέλ, Σουζόν, η Ευγενία Δημητροπούλου διαπνεόταν από εγγενή κομψότητα και περίσσεια χάρη.

Η απολαυστική Ιωάννα Τριανταφυλλίδου απέδωσε με πλήρη, κωμική δεξιοτεχνία τη φιλήδονη καμαριέρα της οικίας, Λουίζ, προκαλώντας το άφθονο γέλιο του κοινού.

Στον ρόλο της μικρότερης κόρης του Μαρσέλ, Κατρίν, η Ευγενία Ξυγκόρου διατύπωσε με αυθεντικότητα τον νεανικό και ατίθασο χαρακτήρα του ρόλου, ενώ τα επίμονά της βλέμματα προς την κάμερα επιτυχώς κίνησαν την περιέργεια των θεατών.

Η Μαρίζα Τσάρη κρίθηκε σαρωτική, καθώς ερμήνευε την κουνιάδα του Μαρσέλ, Ωγκουστίν, πετυχαίνοντας με μαεστρία να αναδείξει, όχι μόνο τον δύστροπο χαρακτήρα της, αλλά και την ύπαρξη κρυφών σημείων της προσωπικής ζωής της, που δε θα ήθελα ποτέ να αποκαλυφθούν.

Η ερμηνεία της Μάμι, της πεθεράς του Μαρσέλ με τα μεγάλα μυστικά, από τη Φωτεινή Ντεμίρη, εκφράστηκε με σαφήνεια και γνήσια κωμικότητα


Η σκηνή της παράστασης «Οκτώ Γυναίκες»
Η σκηνή της παράστασης «Οκτώ Γυναίκες» στο θέατρο Βράχων | Φωτ.: Απόστολος Ιωαννίδης

Οι θεατές βιώσαμε μία μοντέρνα, άκρως συγχρονική μεταφορά της κλασικής, αστυνομικής κωμωδίας του Τομά. Τα επιμέρους στοιχεία και μηνύματά της, μέσω της σκηνοθεσίας και της ερμηνείας των ηθοποιών, μεταλαμπαδεύθηκαν με αδιαμφισβήτητη επιτυχία από το θεατρικό κοινό, το οποίο έζησε την απόλυτη «αγωγή» της ψυχής του.


Απόστολος Ιωαννίδης




Kommentare


bottom of page