top of page
Βένια Καραγκιόζη

Review: Πώς "πήρε την ζωή της στα χέρια της";

Στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, με θέα από το μεγάλο

παράθυρο τον φωτισμένο Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, είχαμε την

ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Πήρε την ζωή της στα

χέρια της». Μια παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, η επιτυχία της οποίας καθορίζεται από την εξαιρετική σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα.


Θέατρο, Πήρε την ζωή της στα χέρια της
Γαλάτεια Αγγέλη | Φωτ.: Βένια Καραγκιόζη

Μόλις μπεις, αντικρίζεις έναν χώρο μοναδικά διαμορφωμένο, σκηνικά βγαλμένα

σαν από κάποιο νεραϊδένιο παραμύθι. Πολύχρωμοι φωτισμοί σε μωβ τόνους

και το πράσινο χρώμα επικρατεί στην σκηνή, αφού διάφορα φυτά

στολίζουν τα ξύλινα έπιπλα της σκηνής και τον γύρω χώρο.

Ξεχωρίζει αμέσως το μεγάλο τραπέζι στο κέντρο. Πάνω σε αυτό βρίσκεται η

νεαρή Γαλάτεια Αγγέλη που θα αποτελέσει μια αιθέρια προσθήκη στην

παράσταση, αφού με τις κινήσεις και τον χορό της καταφέρνει να ντύσει

συναισθηματικά το έργο. Αποτελεί ένα παράλληλο δρώμενο που ακολουθεί

την πρωταγωνίστρια και ενσαρκώνει πιθανόν κάποια άλλη διάσταση του

εαυτού της. Είναι εντυπωσιακή εξάλλου η προσεκτική επιλογή των δυο

γυναικών που μοιάζουν τρομερά εξωτερικά, φορώντας ακόμη και ίδια

ρούχα. 


Κύριο πρόσωπο του έργου, η Φωτεινή. Όπως την περιγράφει και ο

συγγραφέας του έργου, Βασίλης Κατσικονούρης, ένας μοναχικός άνθρωπος

που δεν ξέρει να διαχειρίζεται τίποτα, εκτός ίσως από τη φαντασία και τις

αναμνήσεις της, ανυπεράσπιστη, ευάλωτη, αιθεροβάμων, αλλά και απόλυτα

αληθινή. Η ηθοποιός Φαίη Κοκκινοπούλου, καταφέρνει να ενσαρκώσει

άψογα τον ρόλο αυτό, αποτυπώνοντας πολύ δυνατά καθ’ όλη την διάρκεια

της παράστασης μέσα από την ερμηνεία της, τις κινήσεις και το βλέμμα της,

την αίσθηση ενός ανθρώπου χαμένου, ερωτευμένου, μπερδεμένου... Η

Φωτεινή είναι ερωτευμένη με την ψυχοθεραπευτή της, τον Κάρολο, τον οποίο

επισκέπτεται, επειδή συχνά μπερδεύει την πραγματικότητα με τις

ψευδαισθήσεις της, όπως όταν είδε δίπλα της ζωντανό τον πατέρα της την

ημέρα της κηδείας του.


Τον Κάρολο υποδύεται ο Νίκος Τσολερίδης, ο οποίος μεταφέρει την δυναμική

του ρόλου αυτού με μεγάλη μαεστρία. Είναι ένας επαγγελματίας

αφοσιωμένος στο έργο του που έχει αντιληφθεί τα αισθήματα της

θεραπευμένης του και δε διστάζει τελικά να την εκμεταλλευτεί για

την επιστημονική του έρευνα. 


Η Φωτεινή έχοντας έντονη την ανάγκη να εκφράσει τα συναισθήματά της,

του γράφει email τα οποία όμως διστάζει να στείλει και αφήνει μόνο την

ξαδέρφη της Βέρα να τα διαβάζει. Η Άννα Ευθυμίου, ως Βέρα, χειρίζεται με

απόλυτη ισορροπία την υπερβολή του ρόλου της (ενίοτε αδίστακτης)

διαφημίστριας. Μια εντυπωσιακή γυναίκα με μια ενέργεια που όπως

μεταφέρεται από την ηθοποιό, σίγουρα τραβάει τα βλέμματα του κοινού προς το μέρος της. Δείχνει εξαιρετικά δυναμική, ωστόσο είναι παραμελημένη

από τον σύζυγο της και μάλλον πονάει για αυτό.


Τόσο πολύ, που ο χειριστικός θεατρικός συγγραφέας, καταφέρνει με την

υπόσχεση να την πάει ένα ταξίδι στο ποτάμι, το μέρος που γνωρίστηκαν, την

κάνει συνεργό του στην προσπάθεια του να χρησιμοποιήσει και αυτός την

Φωτεινή ως αντικείμενο για το επόμενο θεατρικό έργο του. Ο ηθοποιός Δημήτρης

Σιακάρας είναι αυτός που με τον εκπληκτικό χειρισμό του ρόλου ως Ανδρέας,

μας φέρνει σε επαφή με την ψυχοσύνθεση ενός καλλιτέχνη χωρίς έμπνευση

στην αναζήτησή για την μεγάλη του επιτυχία. 


Θέατρο, πήρε την ζωή της στα χέρια της

Η σκηνή που για εμένα ξεχώρισε είναι η αντίδραση της Φωτεινής, αλλά και

των υπολοίπων ηρώων, όταν παρακολούθησαν τις ζωές τους στο έργο που

τελικά ανέβηκε και αποτέλεσε για τον καθένα μια γερή συνειδητοποίηση.


Εκεί με ένα ξεχωριστό στήσιμο της σκηνής από την σκηνοθέτιδα και τους

ηθοποιούς, παρουσιάζεται η πραγματικότητα τους να σπάει σε χιλιάδες γυάλινα κομμάτια που τελικά τους πληγώνουν, αλλά είναι η αρχή για να… πάρουν τελικά την ζωή τους στα χέρια τους. 


Μια απολαυστική παράσταση που αν ο δρόμος σας φέρει στην Θεσσαλονίκη

έως και τις 3 Νοέμβρη, αξίζει να παρακολουθήσετε.


Βένια Καραγκιόζη





Comments


bottom of page