Tο θέατρο Radar φιλοξενεί για τρίτη χρονιά την παράσταση "Οι τρομεροί γονείς" ένα δράμα που την ίδια στιγμή είναι και κωμωδία...
Θέατρο Radar: ένα υπέροχο θέατρο, σε ένα όχι τόσο κεντρικό δρόμο, αλλά με εύκολη πρόσβαση! Ένα θέατρο που από την είσοδο του σε προϊδεάζει ότι ανοίγοντας την θα χαθείς στην ομορφιά του… και έτσι ακριβώς είναι, το ζεστό και μικρό φουαγιέ, ο πέτρινος τοίχος, η αμεσότητα του θεατή στη σκηνή, όλα έχουν μια όμορφη μαγεία.
Το έργο του Ζαν Κοκτώ "Οι τρομεροί γονείς" ερχόμενο από το Παρίσι του 1938 (χρονιά που γράφτηκε το έργο) στην Αθήνα του σήμερα, παρουσιάζει το οιδιπόδειο σύμπλεγμα μητέρας-γιού, το πάθος και την αγνότητα του πρώτου έρωτα, καθώς και τη δύναμη που κρύβει η διεκδίκηση της ατομικής ελευθερίας του κάθε ανθρώπου.
Στο ρόλο της μάνας είναι η ηθοποιός Αναστασία Παπαστάθη (στο έργο αυτό έχει κάνει την μετάφραση-σκηνοθεσία και τη δραματική επεξεργασία) η οποία αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα υγείας υπαρκτά και μη. Είναι παντρεμένη στο έργο με τον ηθοποιό Χρήστο Ευθυμίου όπου ουσιαστικά συνυπάρχουν σε ένα γάμο εντελώς συμβατικά, αρνούμενοι να το παραδεχθούν, χωρίς καμία επικοινωνία αφότου απέκτησαν το παιδί τους (στον ρόλου του γιού τους είναι ο Πάνος Κούλης). Ο γιος ερωτεύεται μια νέα κοπέλα (Ευδοκία Ασπρομάλλη) και οι ανατροπές είναι πολλές εντός της οικογενείας. Οι γονείς αποξενωμένοι, χωρίς να εργάζονται επιβιώνουν μέσα σε λίγα τετραγωνικά χάρη στην ανύπαντρη αδελφή της μάνας, (στο ρόλο της ανύπαντρης αδελφής είναι η Μαρία Μαυροματάκη), που ζει μαζί τους στο ίδιο σπίτι. Είναι εκείνη που διαχειρίζεται την περιουσία του θείου και φροντίζει το σπίτι ώστε όλοι να ζουν αξιοπρεπώς.
Η θεία έχει αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις του σπιτιού και έτσι καλύπτει ενδόμυχα το ρόλο της μάνας που δεν κατάφερε να γίνει αφού άφησε τον έρωτα της να φύγει τόσο μακριά αλλά και τόσο κοντά ταυτόχρονα….Η πραγματική μάνα είναι απούσα από την καθημερινότητα και τις υποχρεώσεις της, είναι βυθισμένη στη φαντασία της και στο μόνιμο άγχος να ελέγχει το γιό της για να μην απομακρυνθεί από την οικογένειά τους. Ο πατέρας προσπαθεί να κρατήσει το ενδιαφέρον του μέσα από τα πειράματα του και έτσι βρίσκεται συνεχώς απομονωμένος στο εργαστήριο του αλλά και στην εύρεση ουσιαστικής συντροφιάς.
1938-2023: έχουν υπάρξει αλλαγές μετά από όλα αυτά τα χρόνια από την εποχή της συγγραφής του έργου; Ο νοσηρός δεσμός μεταξύ της μητέρας και του γιου υπάρχει μέχρι σήμερα;
Η εξαίρετη ερμηνεία των ηθοποιών, σε συνδυασμό με τη θαυμάσια μουσική θα σας κάνει να ανατριχιάσετε και να ελπίζετε στην οριστική απελευθέρωση την ανθρωπότητας από κατάλοιπα που βαραίνουν τις ψυχές.
Ότι καλύτερο μπορούσαμε να δούμε Παρασκευή βράδυ! Η εβδομάδα μας έκλεισε υπέροχα.
***Θα πραγματοποιηθεί Ανοιχτός διάλογος με το κοινό μετά την παράσταση, τις Κυριακές 10/12/2023 & 14/1/2024 με θέματα που προκύπτουν από το έργο.
Την συζήτηση συντονίζει η Θεραπεία Στάμου-Μαζαράκη (Ψυχολόγος – Σωματική-Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια – Οικογενειακή σύμβουλος και trainer – μέλος του ECP).
*Στους Ανοιχτούς διαλόγους δεν ισχύουν τα εκπτωτικά εισιτήρια.
Για τους λάτρεις των βιβλίων...σας προτείνω να το ψάξετε:
'Αννα Σολδάτου
Commentaires